15 Şubat 2017 Çarşamba

SQL Server 2016'da Database Mail ve .Net 3.5

Firma ziyaretlerimde sık karşılaştığım sorulardan biri şu:

"Ekrem, sen birçok firmaya girip çıkıyorsun, birçok ortam görüyorsun, şu anda sektörde en çok kullanılan SQL Server versiyonu nedir?"

Bu sorunun cevabı an itibariyle şu: "SQL Server 2012".

Sektör Microsoft'un hızına yetişemiyor. Bu sadece Türkiye'de değil, tüm dünyada böyle.

Efendim bu yazımın konusuna dönelim. Böyle bir giriş yapmamın nedeni, SQL Server 2016 ile fazla karşılaşmadığımızdan, SQL Server 2016'da Database Mail ile ilginç bir sorun yaşama olasılığınıza dikkat çekmekti. 

Belki bazılarınızın bildiği gibi SQL Server 2016 kurarken .Net 3.5 kurulumu zorunlu değil. SQL Server 2016 medyanızla doğrudan SQL Server 2016 Instance'ınızı kurabiliyorsunuz. Böyle kurulmuş bir ortamda Database Mail'i yapılandırdım ve test amaçlı bir eposta gönderdim ve beklemeye başladım. İlk dikkatimi çeken şey, Database Mail işleminin bir türlü başlamayışıydı. Task Manager'a baktım, DatabaseMail.exe yok. "sysmail_start_sp" isimli, Database Mail'i başlatmak için kullanılan sistem Stored Procedure'ünü çalıştırdım, ama gene tık yok.

DatabaseMail.exe'nin bulunduğu yola "C:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL13.MSSQLSERVER\MSSQL\Binn" gittim ve elle çalıştırmayı denedim ve bir sürpriz ile karşılaştım:

Genişletmek için resmin üstüne tıklayın
Bu ekranı görünce, önceden bu konuda bir yazı okuduğum geldi aklıma. SQL Server 2016 kurulumu için .Net 3.5 gerekmese de, SQL Server 2016'da Database Mail kullanmak için .Net 3.5 kurulumu gerekiyordu.

Genişletmek için resmin üstüne tıklayın
Ben de kurulumu gerçekleştirdim ve Database Mail'i tetiklemek için aşağıdaki Stored Procedure'ü çalıştırdım:

EXEC sysmail_start_sp;

Akabinde Task Manager'ı kontrol ettim ve aşağıdaki gibi DatabaseMail.exe'nin çalıştığını gördüm.


Genişletmek için resmin üstüne tıklayın

SQL Server 2016 kurulumlarınızda Database Mail'in bu durumuna dikkat etmeyi unutmayın. İşin kötüsü, herhangi bir yerde bu konuda bir hata veya kayıt da yok. Eğer ben de sorunu çözmek için izlediğim bu yöntemi izlemesem veya çook önceden okuduğum o yazı aklıma gelmese, bu sorun kim bilir ne saç baş yoldururdu.

Güncelleme: Bu sorun SQL Server 2016 Cumulative Update 2 ile çözülmüş ve Service Pack 1'e de yansıtılmış. Henüz kendim test etmedim, ama bu Connect'e göre Microsoft böyle diyor.

Ekrem Önsoy


Hiç yorum yok: