12 Şubat 2014 Çarşamba

HATA: An error occurred while executing batch. Error message is: Exception of type 'System.OutOfMemoryException' was thrown.

HATA: 
An error occurred while executing batch. Error message is: Exception of type 'System.OutOfMemoryException' was thrown.

AÇIKLAMA:
Bu hata tamamen Client uygulaması ile ilgili. Genelde de bu uygulama SQL Server Management Studio (SSMS) oluyor. Bu hata ile bizzat karşılaşmayalı uzun zaman olmuş. Genelde kullanıcılar bana bu hata ile gelirler ve ben de onlara "Yaptığınız SQL Server kurulumu 64Bit bile olsa, SSMS 32Bit bir uygulamadır bu nedenle kullanabileceği hafıza sınırlıdır. Eğer SSMS'te çok fazla sonuç döndüren bir soruyu çalıştırıyorsanız bu hata ile karşılaşabilirsiniz. Sorgu sonucunu Grid'e getirtmeyin, ya Text modunda yapın sorgulamayı ya da doğrudan dosyaya çıkarılsın sorgu sonucu" derim. Bugün bu hatayı bizzat kendim aldım ve çalıştırdığım sorgu çok da az bir sonuç dönüyordu. Buna rağmen bu hatayı almama ilk anda şaşırdım, sonra anladım nedenini. Neredeyse 20-25 tane Query Editor penceresi açıktı!

ÇÖZÜM:
SSMS'te eğer sorgu sonucunuz makul miktarda kayıt döndürüyor ve siz hala bu hata ile karşılaşıyorsanız, o zaman gereksiz Query Editor pencerelerini kapatmanızı öneririm. Benim sorunumu bu çözdü.

Eğer çok fazla kayıt döndüren bir sorgu çalıştırıyorsanız ve bu nedenle bu hata ile karşılaşıyorsanız o zaman da zaten çözümü yukarıdaki açıklama bölümünde paylaşmıştım.

Hiç yorum yok: