24 Ekim 2013 Perşembe

Red-Gate Deployment Manager v2.2.20.10 için izlenimlerim

Selam arkadaşlar,

RedGate, Deployment Manager ürünü için -en azından beni- oldukça tatmin eden bir dokümantasyon hazırlamış. Bu nedenle burada tek tek nasıl kurulur ve kullanılırı anlatmayacağım. Bu bilgiler için şu adrese uğrayabilirsiniz:

http://documentation.red-gate.com/display/DM2/Deployment+Manager+2+documentation

Bununla birlikte, size bu ürün nedir, niçin kullanmak istersiniz gibi bilgileri aktarmakta fayda görüyorum.

Nedir?
Şirketimizdeki üretim sunucularıyla kod geliştirme işlemleri yapılan sunucuları ayırma çalışmalarımız devam ediyor. Temel olarak yapılması istenen, yazılımcıların üretim veritabanı sunucusunda doğrudan kod geliştirme işlemi yapmaması, bunun yerine geliştirme sunucularında çalışması ve testlerden sonra değişikliklerin üretim sunucusuna Taşıma Sorumlusu tarafından taşınması. Haliyle ben de bu projenin veritabanı tarafıyla ilgileniyorum. Önceden bir özel bankada çalışırken, bu iş Beamer adı verilen bir firmanın IT ekibi tarafından yazılan uygulama ile yapılıyordu. Uygulama oldukça başarılı olduğundan dolayı, başka bankalara da satılıyordu. Fakat bizim şu anki ortamımız o kadar büyük değil, bu nedenle maliyet açısından bu uygulama bizim için doğru bir seçim olmazdı. Bize daha ziyade ya kişiselleştirilmiş bir çözüm ya da bir paket program gerekiyordu. Bu kapsamda, bu işi en uygun maliyetle ve en pratik nasıl yaparız diye düşünürken, RedGate firmasının Deployment Manager isimli ürünüyle karşılaştım.

RedGate, Deployment Manager'ın Starter Edition'ı için bir ücret talep etmiyor. Maalesef henüz Edition'ların özelliklerinin karşılaştırıldığı bir listeye ait bir dokümantasyon bulamadım. RedGate Support'a bu talebimi ilettim. Fakat şimdiye kadar benim Starter Edition'a ait gördüğüm sınırlamalar şöyle:
- En fazla 5 tane Proje (Project) oluşturulabiliyor: Her farklı veritabanı için farklı proje oluşturmak gerekiyor.
- En fazla 5 tane Ajan (Agent) kurulabiliyor: Taşıma yapılacak her hedef makineye bir ajan kurulması gerekiyor.
- Takım çalışması hakkında bazı sınırlamalar.

Niçin?
Kod değişikliklerinin önce geliştirme sunucularında yapılması ve testlerin ardından üretim sunucusuna taşınması birçok sorunu önleyecektir. Ayrıca gerek şirket içindeki teftişler olsun, şirket dışındaki diğer firmalardan gelen teftişler olsun böyle bir yapıyı size dayatacaklardır. Aksi takdirde kritik veriler çok daha fazla kişi tarafından denetimsiz olarak erişilebiliyor olacaktır.

Sonuç
Ben kendi test makinelerimde kurulumları ve testleri yaptım. Gayet iyi çalıştığını gözlemledim. Şimdi yazılımcı arkadaşlarımla da test edeceğim. Ardından eğer başka izlenimlerim olursa onları da paylaşıyor olurum.


Ekrem Önsoy


Hiç yorum yok: