19 Mart 2012 Pazartesi

"Timeout (30000 milliseconds) waiting for the SQL Server (MSSQLSERVER) service to connect."

HATA:
"Timeout (30000 milliseconds) waiting for the SQL Server (MSSQLSERVER) service to connect."

AÇIKLAMA: Bugün, bir SQL Server 2005 yüklemesi yaparken çok ilginç bir hata ile karşılaştım. Windows System Event Log'daki Hata mesajı, yukarıda belirttiğim gibiydi; fakat kurulum esnasında, ekranda karşıma çıkan hata mesajı daha başkaydı. O anda maalesef ekran görüntüsünün resmini kaydetmediğim için burada sizinle paylaşamıyorum.

Hata mesajı tam olarak Database Engine yüklenmesi esnasında, Database Engin servisi çalıştırılmaya çalışılırken ekrana geliyordu.

SQL Server 2005'i yüzlerce kez kurmuşumdur, buna benzer sorunlarla da karşılaşmıştım; ama bu onların hepsinden farklıydı. Farklı servis hesapları kullansam da, sorunu bir türlü aşamıyordum. Sonra, elimdeki oldukça genel olan bu hata mesajını çaresizce Google'da arattım ve SQL Server 200 RTM'in CPU sayılarıyla sorunları olduğunu gördüm.

Kurulum yaptığım sunucuda 12 adet işlemci çekirdeği vardı ve Microsoft'un kb954835 isimli KB'sinde, bu tür sorunlarla karşılaşabileceği yazıyordu. Ben önce KB'de bahsedilen birinci yöntemi kullandım, fakat işe yaramadı. Sonra ikinci yöntemi kullandım ve VOILA!

ÇÖZÜM: Microsoft'un kb954835 isimli KB'sindeki 2. yöntem ile sorunu çözmeyi başardım. Olur da hâlâ aranızda benim gibi 2012 senesinde SQL Server 2005 kurulumu yapan olur ve böyle bir durumla karşılaşırsanız diye sorunu kaydetmek istedim.

Hiç yorum yok: