9 Ocak 2012 Pazartesi

Server Side Trace hazırlamak

Deadlock takibi ve Blocking takibi yazılarımda bahsettiğim ve önerdiğim Server Side Trace kullanımı hakkında bilgi vermek için de bir yazı yazacağımı söylemiştim, bu işte o.

Bir Server Side Trace hazırlamanın en pratik yolu, SQL Server Profiler aracını kullanmaktır. Öncelikle Profiler'ı açar, istediğiniz Event'leri ve alanları seçer, istediğiniz süzgeci koyarsınız.



Ardından "Trace Properties" penceresindeki "Run" düğmesine tıklayıp Trace'i başlatır ve anında durdurursunuz. Trace'in Script'ini almak için "File->Export->Script Trace Definition->(kullanacağınız versiyona göre...)For SQL Server 2005 - 2008 R2..." komutunu seçebilirsiniz. Oluşturulan Script'i, Script içerisindeki "InsertFileNameHere" değerini değiştirdikten sonra (Script içerisindeki açıklamaları okuyun lütfen) doğrudan Query Editor'de çalıştırabilirsiniz ve Server Side Trace'iniz çalışmaya başlayacaktır.



Bu Trace'leri ağınızdaki başka bir sunucuda barındırmak mantıklı olacaktır. Hem üretim sunucunuzun disklerini meşgul etmezsiniz, hem eğer birden fazla SQL Server sunucunuz varsa tüm dosyaları merkezi bir yerde tutabilir ve üretim sunucunuzu etkilemeden tetkiklerde bulunabilirsiniz.

Ben ayrıca kritik sunucularım için bu Server Side Trace'lerinin çalışıp çalışmadığını kontrol ettirmeyi de yeğliyorum. "sys.traces" Catalog View'ünü kullanarak çalışan Trace'leri zaman zaman sorgulattırıp, çalışmayan Trace'ler için haberdar olmanızı sağlayabilirsiniz. Böylece Blocking, Deadlock, uzun süren sorguların kaydedilmesi gibi bir DBA için çok elzem olan bilgileri toparlama işini de garantiye almış olursunuz.

Hiç yorum yok: