1 Kasım 2009 Pazar

Dedicated Administrator Connection Portu

Merhaba arkadaşlar,


Her zaman başınıza gelebilecek birşey değiş, fakat geçenlerde benim başıma geldi ve açıkçası bu konuda bir kaynak bulmakta zorlandım. Hatta bulamadım, fakat biraz kurcalayınca çözümü kendim buldum.

Dedicated Administrator Connection (DAC) Portunun nereden ve neden değiştirilebileceği hiç aklınıza geldi mi? Geçenlerde yeni kurduğum bir SQL Server 2008 Instance' ının DAC' nin portunun standardizasyon ve Güvenlik Duvarı tarafındaki Kural tanımları için değiştirmem istendi.

İlk etapta aklıma birşey gelmedi, çünkü ne SQL Server Configuration Manager' da ne de başka bir arayüzde bu ayarla ilgili bir bölüm gördüğümü hatırlamamıştım. Tabii ki yapılabilecek en mantıklı şey olarak hemen Google' a sordum. Tam bir hayal kırıklığıydı, konu hakkında neredeyse hiçbir bilgiye ulaşamadım. Kim bilir, belki de ben yanlış kelimeleri arattım?

Neyse, daha fazla gevezelik etmeden çözümü ve konuyu açıklamaya başlayayım.

Öncelikle, her SQL Server 2005 ve üzeri Instance' ına, kurulum esnasında bir DAC portu atanır. SQL Server Instance' ınızın DAC portunu, SQL Error Log' unun başlangıcında aşağıdaki örnekte verilen satırdaki gibi görebilirsiniz:

SQL Error Log' dan örnek satır:
Dedicated admin connection support was established for listening locally on port 49486.
Server is listening on [ 127.0.0.1 49486].

DAC portunun değiştirilmesi gerektiği söylendiğinde aklıma birşeyin gelmemesi normalmiş. Çünkü gerçekten de aradım taradım ve bu ayarın nereden değiştirilebileceğini gösteren herhangi bir yazı, resim, arayüz vs. bulamadım.

Aklıma, bu tür ayarların Kayıt Defterinde (Registry) saklandığı geldi ve DAC' ye atanan portu Kayıt Defterinde arattım ve aşağıdaki anahtara ulaştım:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Microsoft SQL Server\MSSQL10.S08\MSSQLServer\SuperSocketNetLib\AdminConnection\Tcp

Eğer bu anahtarı elle değiştirirseniz ve SQL Server servisini durdurup tekrar başlatırsanız, yeni DAC portunuzun artık sizin atadığınız port olduğunu göreceksiniz. DAC portu, Dynamic bir port değildir. Bu nedenle her SQL Server servisinin kapanıp açılmasıyla değişmez. Hangi port belirtilmişse, hep o port kullanılmaya çalışılır.

Hiç yorum yok: