5 Ağustos 2008 Salı

"SQL Server Setup has encountered the following problem: [Microsoft][SQL Native Client][SQL Server]The certificate cannot be dropped because one or mo

HATA MESAJI:
"SQL Server Setup has encountered the following problem: [Microsoft][SQL Native Client][SQL Server]The certificate cannot be dropped because one or more entities are either signed or encrypted using it.. To continue, correct the problem, and then run SQL Server Setup again."

AÇIKLAMA:
SQL Server 2005 Sürüm Yükseltme (Upgrade) sırasında böyle bir hata mesajıyla karşılaşabilirsiniz.

SQL Server 2005' in hangi sürümünden hangi sürümüne yükselttiğiniz ile alâkalı bir sorun olmadığı için herhangi bir sürümde karşılaşılabilir.

Hatanın nedeni, o anda yükseltme işlemi yapıyor olduğunuz SQL Server 2005 Instance' ında, Certificate, Symmetric Key veya Asymmetric Key bulunmasıdır.

ÇÖZÜM:
Eğer bu nesneleri silerseniz, o zaman yükseltme işlemi sorunsuz olarak tamamlanacaktır.

Fakat bu konuda benim başıma ilginç bir şey gelmişti, onu da sizinle paylaşmak istiyorum.

SQL Server 2005 Standard Edition' dan, SQL Server 2005 Developer Edition' ına yükseltme işlemi yapıyordum ve bu hata ile karşılaştım. Standard Edition' daki bir veritabanımda bu bahsettiğim nesnelerden olduğunu gördüm ve sildim. Ama bu işlemi yükseltme işleminden sonra yapmıştım. Yani yükseltme işlemi gerçekleşmişti bile.

Gelmek istediğim nokta şu, aslında veritabanı motorunun yüseltme işlemi tamamlanıyor ve ardından SQL Server Setup, Standard Edition' daki bu nesneleri Developer Edition için ayarlarken çıkıyor bu sorun. Yani sorun, veritabanı motorunun yükseltilmesiyle alâkalı değil, nesnelerin transferiyle alâkalı bir sorun olsa gerek.

Eğer bu hatayı aldıktan sonra SQL Server 2005 Developer Edition Setup' ını çalıştırıp tekrar aynı SQL Server Instance' ını yükseltmek isterseniz göreceksiniz ki başaramayacaksınız çünkü yükseltmeye çalıştığınız Instance zaten Developer Edition' a yükseltilmiş olacak. Bunu görmek için SELECT @@VERSION komutunu çalıştırabilirsiniz.

Hiç yorum yok: