11 Nisan 2008 Cuma

"SQL Server Management Studio çok ağır açılıyor!"

Merhaba arkadaşlar,


Bu sorundan muzdarip olan çok kişi gördüm ve bu da beni bu konuda Türkçe bir makale yazmaya yöneltti.

Bu konuda sorun yaşayanlar genelde şöyle diyorlar: "SSMS' i başlatıyorum ve açılmasını beklemektense bir kahve almaya gidiyorum", "SSMS' i çalıştırıyorum ve açılması 45sn. - 1dk. arası sürüyor!"

Evet, eğer siz de böyle bir sorun yazıyorsanız bu makale işinizi görecektir. Çünkü bu yaşanan sorunların hepsinin, burada önerilen çözümlerle çözümlendiğini gördüm.

Burada size dört çözüm önereceğim, birincisi sorununuzu kesin olarak çözmese bile artı bir etkisi olacaktır. İkinci çözümün ise sorununuzu %99 çözeceğine inanıyorum. Üçüncü seçeneği bizzat kullanıyorum ve yararını görüyorum. Dördüncü seçenek de size kalmış (diğer seçeneler gibi).

1. Öneri:
- SSMS' i başlatın.
- Tools -> Options -> Environment -> Help -> Online menüsündeki "When loading Help content" bölümünden eğer SQL Server sunucunuzun internete hiç bağlantısı yoksa "Try local only, not online" seçeneğini seçin ve "OK" düğmesine tıklayarak yeni ayarı kaydedin. Böylece SQL Server yardım bölümünün içeriğini yüklerken sadece yerel diskinize bakacak, internete bağlanmaya çalışmayacak.

Eğer SQL Server sunucunuzun internete bağlantısı varsa ve SQL Server' ın yardım bölümünü kullanıyorsanız (ki bu genelde geliştiriciler ve test makineleri için geçerli bir senaryodur) o zaman "Try local first, then online" seçeneğini de seçebilirsiniz. Böylece SQL Server gene ilk önce yerel yardımı kullanacak, ondan sonra internete bağlanmaya çalışacak.

2. Öneri (ki açılışı yavaşlatan esas neden budur):
- Internet Explorer' ı açın.
- İnternet Seçenekleri -> Gelişmiş penceresindeki "Güvenlik" bölümünün altında bulunan "Check for publisher's certificate revocation" seçeneğinin işaretsiz olduğundan emin olun. Eğer seçiliyse, seçimi kaldırın ve öyle kaydedin.

Peki neden böyle yapmak gerekiyor? Çünkü SQL Server Management Studio' da (daha başka bir çok uygulamada da olduğu gibi) "Managed Code" kullanılmış. Yani yazılım yüklenirken Microsoft' un sitesine bağlanıp, bir listeden bu kodlar teyidi ediliyor. Eğer SQL Server sunucusunda internet bağlantısı varsa o zaman nispeten daha hızlı gerçekleşiyor bu işlem, ama eğer internet bağlantısı yoksa o zaman uzun bir süre SSMS' in açılmasını bekliyorsunuz.

Daha önceden bu konuda bazı güvenlik sorunları yaşadı Microsoft. Bu nedenle böyle bir doğrulama mekanizmasına başvurulmuş, yani bir bakıma haklılar.

3. Öneri:
SSMS' in normalden 1-2 sn. daha erken açılmasını ise "Splash Screen" i kaldırarak sağlayabilirsiniz. "Splash Screen" kavramı, bir uygulamanın tam olarak yüklenmeden önce bir tanıtım ekranı göstermesidir diyebiliriz.

Peki bunu nasıl sağlarsınız? Şöyle; SSMS' i açmak için kullandığınız kısayolun özelliklerine gidin ve hedef adresin sonuna "-nosplash" anahtarını ekleyin. Örnek: "C:\Program Files\Microsoft SQL Server\90\Tools\Binn\VSShell\Common7\IDE\SqlWb.exe" -nosplash

4. Öneri:
"Başlat\Programlar\Microsoft SQL Server 2005\Configuration Tools" menüsündeki "SQL Server Error and Usage Reporting" uygulamasını çalıştırıp açılan penceredeki aşağıda etiketleri yazılı iki seçeneği de boş bırakmak ve öyle kaydetmek.

"Send error reports for all components and instances of SQL Server 2005 to Microsoft or your corporate error reporting server."

"Send feature usage reports for all components and instances of SQL Server 2005 to Microsoft"


Özetle, ikinci öneri bir güvenlik seçeneği, iptal edip SSMS' in hızlı açılmasını sağlamak veya iptal etmeyip güvenliği önplana çıkarmak ise sizin seçiminiz. Bilirsiniz, her şeyin bir bedeli vardır.



Ekrem Önsoy

Hiç yorum yok: